• تاریخ انتشار : 1400/05/01 - 13:46
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 265
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد فوزیه زاهدی دانشجوی بین الملل رشته علوم بهداشتی در تغذیه

دفاع پایان نامه دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده علوم تغذیه با حضور استاد مشاور بین الملل از دانشگاه جان هاپکینز امریکا

دفاع دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده تغذیه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی؛ فوزیه زاهدی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم بهداشتی در تغذیه از پایان نامه خود با عنوان تعیین ارتباط ناامنی غذایی با وضعیت تغذیه و سلامت روان در بین زنان سن باروری درشهر کابل، دوشنبه  ۲۸ تیر 1400  با حضور استاد مشاور بین الملل از دانشگاه جان هاپکینز امریکا بر بستر اسکای روم دفاع کرد.

این پایان نامه که به  راهنمایی دکتر لیلا آزادبخت معاون پژوهشی و عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی و مشاوره دکتر پاملا سورکان  استاد دانشگاه جان هاپکینز امریکا هدایت شده بود، به تعیین ارتباط ناامنی غذایی با وضعیت تغذیه و مشکلات روانی در بین زنان سن باروری درشهر کابل پرداخت.

با توجه به نبود چنین مطالعات در افغانستان این بررسی برای اولین بار در کابل افغانستان انجام شد. ناامنی غذایی شرایطی است که غذای کافی برای برآوردن نیازهای اساسی بدن مهیا نیست. این مطالعه مقطعی که در بین ۴۲۰ خانم در سن باروری در شهر کابل انجام شد، نشان داد که تقریبا ۷۰ درصد خانم ها ناامنی غذایی داشتند. این پژوهش با رابطه  ناامنی غذایی با کمبود دریافت انرژی، چربی، ویتامین آ، ویتامین2 B،  ویتامین5 B، ویتامین B6 و  ویتامین  B12 تاکید شده است. همچنین ناامنی غذایی با  افزایش خطر افسردگی، اضطراب و استرس در زنان ارتباط دارد.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 194850
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم