• تاریخ انتشار : 1402/11/25 - 09:38
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 129
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دومین جلسه کارگاه چالش های سالمندی و توانبخشی بیماری های مزمن در دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دومین جلسه فاز دوم کارگاه چالش های سالمندی و توانبخشی بیماری های مزمن روز سه شنبه 24 بهمن 1402 در سالن شورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی؛ دومین جلسه فاز دوم کارگاه چالش های سالمندی و توانبخشی بیماری های مزمن با حضور دکتر غلامرضا محمدی فارسانی معاون پژوهشی، دکتر مریم محمودی مدیر گروه تغذیه سلولی مولکولی، دکتر کلانتری آناتومیست و محقق علوم سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر مژگان ظریف رفتار مشاور مرکز رشد فناوی سلامت دانشکده پرستاری و مامایی و جمعی از اعضای هیات علمی روز سه شنبه 24 بهمن 1402 در سالن شورا برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر ظریف رفتار ضمن خوشامدگویی به اساتید و با اشاره به مطالب جلسه گذشته چالش ها و نیازهای حوزه سالمندی را معرفی کرد. 

ایشان با اشاره به اینکه جمعیت رو به سالمندی پیش می‌رود بیان کرد: اولین نکته در کاهش مشکلات سالمندی پیشگیری در حوزه قبل از سالمندی ( Prevent) می باشد. غنی سازی مواد غذایی و نوشیدنی ها برای سالمندان و توجیه کردن سالمند برای خرید از این نوشیدنی ها، اطلاع رسانی و آگاهی دادن به سالمندان در مورد نیازهای تغذیه ای آنها و اینکه سالمند چقدر از سبک زندگی سالم مطلع است. ایجاد انگیزه در سالمند برای انجام آزمایشات دوره ای و هم چنین برای ترغیب شدن به خوردن مکمل ها و رژیم غذایی سالم و توجه به مشکل تنهایی و داشتن مشکلات روحی در سالمندان.

در ادامه ایشان به مسائل راهبردی حوزه خدمات و سلامت اشاره کرد و افزود در بحث مسائل راهبردی  مشکل سبک زندگی ناسالم شامل: تحرک ناکافی، تغذیه ناسالم، خواب نامطلوب، عدم دسترسی عادلانه شهروندان به خدمات سلامت با کیفیت مناسب و ... را داریم. در پایان به پرسش‌های حوزه‌ی سالمندی پاسخ داده شد. هم چنین اساتید نقطه نظرات خود را در مورد چالشهای سالمندان مطرح کردند. 

  • گروه خبری : معاونت پژوهشی,کارگاه آموزشی
  • کد خبر : 259216
زهرا عبدالهی
تهیه کننده:

زهرا عبدالهی