• تاریخ انتشار : 1400/05/01 - 14:04
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 278
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

محمد اشرف فرهمند دانشجوی کارشناسی ارشد علوم بهداشتی در تغذیه از پایان نامه خود دفاع کرد

دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم تغذیه با حضور استاد مشاور بین الملل از دانشگاه هاروارد امریکا

دفاع پایان نامه دانشجوی بین الملل

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی؛ محمد اشرف فرهمند دانشجوی کارشناسی ارشد علوم بهداشتی در تغذیه از پایان نامه خود با عنوان بررسی ارتباط کمیت وکیفیت کربوهیدرات، پروتین و چربی دریافتی با سرطان سینه در افغانستان، دوشنبه 28 تیر 1400 با حضور استاد مشاوربین الملل از دانشکده علوم بهداشتی دانشگاه هاروارد امریکا بر بستر اسکای روم دفاع کرد.

این پایان نامه که به راهنمایی دکتر لیلا آزادبخت معاون پژوهشی و عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی و مشاوره دکتر ترسا فانگ از دانشگاه هاروارد هدایت شده بود، به شناسایی ارتباط میان دریافت غذایی و سرطان سینه در افغانستان پرداخت.

سرطان سینه درسال های اخیر در کشورهای درحال توسعه شامل افغانستان و ایران رشد چشم‌گیری داشته است.  این مطالعه مورد-شاهدی که برای اولین بار در میان 375 خانم  18 تا 80 سال درافغانستان انجام شده، نشان داد که دریافت غذاهای حاوی مقادیر بیشتر فیبر وغلات کامل و همچنان دریافت مقادیر کافی روغن های اشباع نشده مانند امگا3 میتوانند خطر سرطان سینه را کاهش دهد. این مطالعه همچنان نشان داد که دریافت مقادیر زیاد غذاهای با نمایه گلایسیمی بالا و بار گلایسیمی بالا و هچنان دریافت مقادیر بالای غذاهای پروتیینی بامنشا حیوانی میتواند خطر سرطان سینه را افزایش دهد.  

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 194851
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم