• تاریخ انتشار : 1400/10/14 - 07:27
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 324
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

تأکید دکتر حسین قناعتی بر محصول محور بودن مقالات در دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی

نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی

رئیس دانشگاه در نشست مشورتی با رئیس و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی با ابراز خرسندی از اجرای پروژه‌های بین‌المللی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشگاه افغانستان، ارتباط با دانشگاه های ارمنستان و عراق را هم از ضرورت‌های این دانشکده دانست.

نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی، دکتر حسین قناعتی در نشست روز دوشنبه 13 دی 1400 در سالن مدافعان سلامت سخن خود را با شعری از فردوسی «چو ایران نباشد تن من مباد» آغاز کرد و با اشاره به هم‌زمانی این روز با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: تاریخ کشورمان نشان داده که باوجود خدعه‌ها و خیانت‌هایی که به گونه‌های مختلفی واردشده، مملو از افتخارات است.
رئیس دانشگاه، به نیرنگ‌هایی که در طول تاریخ کشورمان صورت گرفته اشاره کرد و افزود: افرادی مانند امیرکبیر مانند نوری می‌درخشیدند اما دشمنان آن نور را خاموش کردند؛ پس از انقلاب نیز استعمارگران سعی داشتند که انقلاب ایران را سرکوب کنند اما انقلاب اسلامی با اهداف بزرگ بدون هیچ سلاحی حرکت کرد و مردم پیروز شدند و امروز پس از چهل‌ودو سال دستاورد ما تربیت افرادی مانند شهید سلیمانی و شهدای دیگر هستند.
وی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی یک آرمانی است که تجلی پیداکرده و الگو و نمادی برای آیندگان است. ایشان بدون هیچ چشمداشتی درراه خدمت به وطن حرکت می‌کرد و ما با الگو قرار دادن او باید از کمترین امکانات و ظرفیت‌های موجود بیشترین بهره را ببریم.

تعامل سازنده دانشکده تغذیه با دانشگاه‌های افغانستان، ارمنستان و عراق
وی در ادامه با تشکر و ابراز خرسندی از ارتباط و انجام پروژه‌های بین‌المللی دانشکده تغذیه با دانشگاه افغانستان افزود: در این زمینه دانشگاه مساعدت لازم را با دانشکده تغذیه دارد زیرا ما افغانستان را رها نمی‌کنیم و طی هماهنگی‌هایی که دانشگاه با وزارت بهداشت افغانستان انجام داده از فرصت‌هایی که به وجود می‌آید باید استفاده کنیم که یکی از برنامه‌های ما حضور در دانشگاه افغانستان است و برای رفع چالش‌ها در ادامه پروژه‌های دانشکده در صورت صلاحدید می‌توانید با ما همراه باشید.

رئیس دانشگاه ارتباط با دانشگاه کشور ارمنستان و عراق را از ضرورت‌های دانشکده تغذیه دانست و افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه علوم پزشکی سبطین امضا شد راه‌اندازی مدیریت آموزشی آن برای ۵۰ سال به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذار شد و تا دو هفته آینده این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود. این دانشگاه فضای خوبی برای ایجاد دانشکده تغذیه و انجام فعالیت‌های خود را دارد که هرچه سریع‌تر این کار باید انجام شود و در ابتدای کار می‌تواند با مدل بسته‌های آموزشی یا برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و یا به‌صورت مجازی پذیرش دانشجو انجام پذیرد.
دکتر قناعتی در ادامه فضای مناسب و جابه‌جایی دانشکده طب سنتی و تغذیه را یکی از اولویت‌های دانشگاه برای دانشکده تغذیه عنوان کرد.

ارتباط دانشکده تغذیه با دانشگاه تهران
وی ارتباط دانشکده تغذیه با دانشگاه تهران را ارزشمند خواند و افزود: از این ارتباط حمایت می‌کنیم و چالش‌هایی که در این مسیر وجود دارد را اعلام کنید تا در دیدار با رئیس دانشگاه تهران مطرح شود.
دکتر قناعتی در ادامه بابیان اینکه خروجی مقالات مهم است بر محصول محور بودن مقالات تأکید کرد و افزود: خلق ثروت را باید در برنامه‌های خود داشته باشید.
رئیس دانشگاه، همچنین یکی دیگر از اقدامات مهم دانشکده را پل ارتباطی با دانشگاه آزاد و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد عنوان کرد.

اهمیت ارتباط مشترک بین بخشی در دانشکده
وی سرآمدی و تعداد بالای h-index دانشکده را در طول پنج سال تبریک گفت و در ادامه، به ایجاد ارتباط مشترک بین بخشی و فعالیت‌ها درزمینه ارتباطات بین‌المللی پرداخت و تقویت ارتباط مجازی با دانشگاه‌ها را در سطح کشور و منطقه مهم خواند.
دکتر قناعتی بابیان اینکه انتقال فرهنگی در همه کشورها اهمیت بسزایی دارد افزود: ما نیز در بحث فرهنگی نیازمند اشخاصی برای الگوبرداری هستیم به‌طور مثال در بحث اخلاق و تعهد حرفه‌ای مرحوم استاد یلدا در بیمارستان امام خمینی الگویی زبانزد بود.
وی در پایان در خصوص پیام‌های تغذیه‌ای، بیلبوردهای شهرداری، تغذیه در مناطق محروم و...مطالبی را مطرح کرد.

توضیح اینکه در ادامه این نشست اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی در خصوص مسائل و مشکلات پیش روی دانشکده نظرات خود را بیان کردند.
در ادامه دکتر ماشاءاله ترابی با بیان اینکه ما سه برنامه با حضور سفیران حامی سلامت دانشگاه برگزار کردیم گفت: یکی از مشکلات ما در شبکه‌های بهداشتی درمانی گروه تغذیه است زیرا که در ساختار شبکه‌ها گروه تغذیه داریم اما با دانشکده تغذیه ارتباطی ندارند.

 

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 203831
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم

نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی نشست مشورتی رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی