• تاریخ انتشار : 1401/09/23 - 08:09
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 494
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

ژورنال کلاب مریم صفابخش 21 آذر 1401

هدف از این مطالعه بررسی اثرات استفاده از مکمل پروبیوتیک به عنوان یه درمان کمکی در افراد مبتلا به سپسیس و بستری در بخش های مراقبت ویژه می باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی: جلسه ژورنال کلاب مریم صفابخش دانشجوی دکتری رشته علوم تغذیه با موضوع "اثر پروبیوتیک بر سیتوکین های التهابی و وضعیت بالینی در کودکان بدحال مبتلا به سپسیس شدیددوشنبه 21 آذر 1401 با حضور استادان و دانشجویان به صورت حضوری در سالن شورا برگزار شد. 

هدف از این مطالعه بررسی اثرات استفاده از مکمل پروبیوتیک به عنوان یه درمان کمکی در افراد مبتلا به سپسیس و بستری در بخش های مراقبت ویژه می باشد. نتایج این مقاله نشان می دهد که استفاده از پروبیوتیک در کودکان مبتلا به سپسیس میتواند باعث کاهش سیتوکین های پیش التهابی و افزایش سیتوکین های ضد التهابی شود. همچنین پروبیوتیک در این مطالعه اثر مفیدی بر سطح پروتئین واکنشگر سی و میزان اختلال در عملکرد ارگان های فرد داشت. در نتیجه این مطالعه پیشنهاد میکند، پروبیوتیک اثر مثبتی در وضعیت التهابی و بالینی کودکان مبتلا به سپسیس دارد. با توجه به نتایج مطالعه حاضر، میتوان پروبیوتیک را به عنوان یک درمان کمکی در بیماران مبتلا به سپسیس در نظر گرفت.

  • گروه خبری : ژورنال کلاب
  • کد خبر : 223259
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم