• تاریخ انتشار : 1402/11/07 - 12:53
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 185
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

افتتاح خانه استاد در نخستین نشست شورای سیاست گذاری دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران

نخستین نشست شورای سیاستگذاری دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی با حضور اعضای هیات رئیسه و اعضای شورا، شنبه 7 بهمن 1402 در سالن شورا برگزار شد.

برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی؛ نخستین نشست شورای سیاستگذاری دانشکده با حضور اعضای هیات رئیسه و اعضای شورای سیاستگذاری دکتر فریدون سیاسی، دکتر ابوالقاسم جزایری، دکتر سیدعلی کشاورز، دکتر مهدی رضایت، دکتر علیرضا همتی و دکتر امیرحسین تکیان به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری شنبه 7 بهمن 1402 در سالن شورا برگزار شد.

در این نشست دکتر محمدحسن جوانبخت رئیس دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی؛ ضمن تسلیت وفات حضرت زینب(س)  و قدردانی از حضور و مشارکت اعضای هیات رئیسه و اعضای شورای سیاست گذاری، گزارشی از اهم فعالیت های شش ماهه دانشکده را ارائه کرد و گفت: از تشکیل این شورا به عنوان بازوی فکری مدیریت دانشکده بسیار خرسندم. امیدوارم این بازوی فکری و توانمند در مسیر سیاست گذاری عملکردهای دانشکده گام‌های موثری بردارد تا اثرات آن برای دانشکده و دانشگاه ماندگار باشد.

وی افزود: در همین راستا با تبیین و تعریف عملکردها و ماموریت های جدید دانشکده می خواهیم نفوذ علمی و اجرایی دانشکده در دانشگاه را افزایش دهیم و بتوانیم دانشکده ای در تراز دانشگاه علوم پزشکی تهران داشته باشیم.

هدف از تشکیل این شورا توسعه دانشکده است که در این راستا اقداماتی همچون جذب نیروی انسانی هیات علمی و غیرهیات علمی، انعقاد تفاهم نامه با معاونت های دانشگاه و بیمارستان ها در حوزه آموزشی، پژوهشی و درمانی، تاسیس گروه آموزشی صنایع غذایی و طراحی رشته های بین المللی انجام شده است. امیدواریم بتوانیم در حوزه داخلی و بین اللملی اقدامات چشمگیری انجام دهیم و فراگیران بسیاری را جذب کنیم.

دکتر کوروش جعفریان رئیس شورای سیاستگذاری دانشکده ضمن خوش آمدگویی اظهار کرد: تشکیل شورای سیاست گذاری دانشکده می تواند در رشد جایگاه دانشکده در دانشگاه اثرگذار باشد.

همچنین در ادامه دکتر علیرضا همتی عضو شورای سیاست گذاری دانشکده بیان کرد: تشکیل اتاق فکر سیاست گذاری با حضور پیشکسوتان و افرادی که در حوزه دانشگاه اثرگذار بودند باعث می شود در جهت رشد این دانشکده از تجربیات ایشان به بهترین شکل استفاده شود.

ایشان درباره اهمیت و ضرورت تشکیل این شورا در دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی گفت: تشکیل این شورا در این دانشکده برای نخستین بار در سطح دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی تهران از منظر فرصت و تحلیل بسیار حائز اهمیت است. زیرا در گروههای آموزشی دانشکده رشته سیاست گذاری وجود داشته ولی شورایی در این زمینه وجود نداشته است. از نظر تحلیل نیز ماموریت تحقیق و توسعه دانشکده به این شورا واگذار شده است.

وی با توجه به سخنان دکتر جعفریان، تاکید کرد: با توجه به اینکه دانشکده در سطح تحصیلات تکمیلی است علاوه بر مخاطب داخلی، مخاطب بین المللی نیز دارد که باید نگاهی آینده نگر به سوی پیشرفت دانشکده در سطح بین المللی داشته باشیم. همچنین هدف از ایجاد خانه استاد، هم اندیشی استادان و پیشکسوتان با یکدیگر است.

دکتر فریدون سیاسی پیشکسوت و استاد بازنشسته دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی اهداف، ماموریت و چشم انداز تاسیس این دانشکده را بیان کرد.

وی بیان کرد: هدف از تاسیس دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی در سطح تحصیلات تکمیلی را ظرفیت سازی و تربیت نیروهای انسانی حرفه ای، متخصص، دانا، کارآمد و متعهد به ارزش های اسلامی و اصول عملی، ارتقا سلامت جامعه، گسترش دانش و تولید علم بوده است. اعتلا و گسترش دانش و فرهنگ تغذیه با فراهم ساختن شرایط برای بالابردن کارایی و خلاقیت و افزودن توان پژوهشی یکی از رسالت های این دانشکده بود که توانستیم در این حوزه حائز رتبه برتر باشیم.

دکتر امیرحسین تکیان رهنمودهایی درباره سیاست‌های غذا و تغذیه بیان کرد و پیشنهاد داد در راستای ارتقای فعالیتهای دانشکده بازبینی در ماموریت‌های دانشکده صورت گیرد.

همچنین دکتر مهدی رضایت توصیه‌هایی جهت فعالیت بیشتر دانشکده در ابعاد اجتماعی مطرح کرد.

در این جلسه هر یک از اعضا نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند. 

در پایان حکم اعضای شورای سیاستگذاری به ایشان تقدیم شد و اعضا از خانه استاد دانشکده بازدید کردند.

 

 

عکاس : فاطمه نوروزیان

  • گروه خبری : حوزه ریاست,ویژه دانشگاه,مشارکت اجتماعی - مسئولیت پذیری اجتماعی
  • کد خبر : 257700
زهرا عبدالهی
تهیه کننده:

زهرا عبدالهی

برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری غذا و تغذیه