Enter your desired term to search
  • تاریخ انتشار : 1403/07/14 - 14:16
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری جلسه راهکارهای افزایش استناد توسط واحد مدیریت روابط بین الملل دانشگاه در دانشکده

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی، جلسه «بررسی چگونگی راههای افزایش استناد به مقالات» هیأت علمی، شنبه 14 مهر 1403 در طبقه 6 سالن شورا با میزبانی معاونت بین الملل دانشکده و با همکاری معاونت بین المللی دانشگاه، برای اعضای هیأت علمی برگزار شد.

دکتر مریم درخشان مسئول رتبه بندی دانشگاه، توضیحاتی پیرامون راههای افزایش استنادات مقالات ارائه و در ادامه بیان کرد: با توجه به این که کیفیت علمی بالای یک مقاله مهم است، شگردهایی هم برای دیده شدن یک اثر علمی وجود دارد که نباید از آنها غافل شد. تعداد مقالاتی که منتشر میشود، از نظر اعتبار و جایگاهی که برای‌ نویسنده به ارمغان می آورند از اهمیت زیادی برخوردار است. ضمن اینکه هر چقدر، این مقالات بیشتر دیده شود، نظرات و مخاطبان بیشتری هم پیرامون آن به وجود می‌آیند و زحمتی که کشیده شده است، بهتر به نتیجه می‌رسد.

در ادامه ایشان راههایی مانند دقت به عناوین و نگارش آنها، دقت در انتخاب کلمات کلیدی، اشاعه نتایج تحقیقات قبل از انتشار، فعال بودن در شبکه های اجتماعی و یادآوری مقالات قبلی در مقالات جدید از جمله راههایی بودند که ایشان به اعضای هیأت علمی دانشکده پیشنهاد کرد.

این جلسه به منظور رفع مشکلات و چالش‌های استناد به مقالات اعضای هیأت علمی برگزار شد و امید است تا در نهایت دانشکده بتواند در رشد و پیشرفت جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران در سطح جهانی نقش مهمی را ایفا کند.

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,معاونت بین الملل
  • کد خبر : 279799
کلمات کلیدی
زهرا عبدالهی
Author:

زهرا عبدالهی

تصاویر

Theme settings