متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1403/07/16 - 09:59
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

راهبردهای افزایش استنادها و همکاری‌های علمی ملی و بین‌المللی در دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی دانشگاه بررسی شد

راهبردهای افزایش استنادها و همکاری‌های علمی ملی و بین‌المللی در دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی دانشگاه بررسی شد

با همکاری معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشستی با حضور دکتر محمدحسن جوانبخت، رئیس دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی و اعضای هیئت‌رئیسه و هیئت‌علمی این دانشکده، راهبردهای افزایش استنادها و همکاری‌های علمی ملی و بین‌المللی در حوزه علوم تغذیه تحلیل و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در این جلسه که شنبه 14 مهر 1403 به میزبانی دکتر خدیجه میرزایی، معاون بین‌الملل دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی و با همکاری معاونت بین‌الملل دانشگاه برگزار شد؛ دکتر مریم السادات درخشان، کارشناس رتبه‌بندی مدیریت روابط بین‌الملل دانشگاه، ضمن حضور در این جلسه، راهبردهای افزایش استنادها و همکاری‌های علمی ملی و بین‌المللی در حوزه علوم تغذیه را با مدیران و اعضای هیئت‌علمی این دانشکده در میان گذاشت.
دکتر درخشان اظهار داشت: همان‌گونه که کیفیت و عیار علمی یک مقاله مهم است؛ به همان اندازه شگردهایی نیز برای دیده شدن و مورد استفاده قرار گرفتن یک اثر علمی وجود دارد که نباید از آن‌ها غافل شد.
وی افزود: تعداد مقالاتی که منتشر می‌شوند، از نظر اعتبار و جایگاهی که برای‌ نویسنده به ارمغان می‌آورند از اهمیت زیادی برخوردارند و هر چقدر این مقالات بیشتر دیده شوند و بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند منجر به استناد بیشتر می‌شوند.
وی در ادامه به اعضای هیئت‌علمی حاضر در جلسه، راهکارهایی برای ترویج بیشتر مقالات منتشر شده به‌منظور رساندن مقاله به خواننده آن از طریق شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد کرد.
این نشست به‌منظور آگاهی بیشتر اعضای هیئت‌علمی دانشکده از روش‌های روزآمد و کارآمد افزایش استناد به مقالات و با هدف رشد و ارتقای دانشکده و دانشگاه در جایگاه‌ها و رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی برگزار شد.

 

  • گروه خبری : معاونت بین الملل
  • کد خبر : 279964
کلمات کلیدی
آمنه شهبازی
تهیه کننده:

آمنه شهبازی

تصاویر

تنظیمات پس زمینه