• تاریخ انتشار : 1401/08/29 - 10:01
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 358
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ژورنال کلاب ملیکا فلاح 23 آبان 1401

نتایج این مقاله نشان می دهد خواب برای عملکرد سالم مغز حیاتی است.خواب بی کیفیت منجر به اختلالاتی از جمله بیماری های قلبی و عروقی، دیابت نوع دو و چاقی می شود.یک مطالعه روی مردان ژاپنی نشان داد اختلالات خواب با مصرف انرژی ارتباطی ندارد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی: جلسه ژورنال کلاب ملیکا فلاح دانشجوی دکتری علوم تغذیه با موضوع "Association between Dietary Consumption and Sleep quality in young Japanese Maleدوشنبه 23 آبان 1401 با حضور استادان و دانشجویان به صورت حضوری در سالن شورا برگزار شد. 

نتایج این مقاله نشان می دهد خواب برای عملکرد سالم مغز حیاتی است. خواب بی‌کیفیت منجر به اختلالاتی از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت نوع دو و چاقی می‌شود. کیفیت خواب شامل بی خوابی، مشکل در به خواب رفتن یا در خواب ماندن، خستگی در طول روز، فقدان تمرکز ناشی از بی خوابی و....  می باشد. شیوع بی خوابی در جهان 22 درصد است. مدت زمان خواب با بسیاری از بیماری های مزمن مثل فشار خون بالا، دیابت، چاقی، سرطان، سندرم متابولیک و مرگ و میر در ارتباط است. یک مطالعه روی مردان ژاپنی نشان داد اختلالات خواب با مصرف انرژی ارتباطی ندارد. همچنین افرادی که چربی کمتری دریافت می کردند بیشتر به اختلالات خواب مبتلا بودند در صورتی که در مصرف انرژی و کربوهیدرات و پروتئین تفاوتی با یک دیگر نداشتند. افراد با خواب بی کیفیت مصرف شیرینی ها و نوشیدنی های شیرین شده بیشتری داشتند و مصرف میوه و سبزی و حبوبات در آنها کمتر بود.

 
 
  • گروه خبری : ژورنال کلاب
  • کد خبر : 220853
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم