گامهای جدید برای ارتقای آموزش
معاون آموزشی دانشگاه از دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی بازدید کرد
در راستای برنامه های معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای شناسایی و بهبود زیرساخت های آموزشی دانشکده ها، دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه از دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی بازدید و در نشستی با هیأت رئیسه این مجموعه آخرین وضعیت آموزشی، ظرفیتهای تحصیلات تکمیلی، فضاهای آموزشی، آزمایشگاهها و چالشهای زیرساختی این مجموعه را مورد بررسی قرار دادند.
به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این نشست که شنبه 22 آذر 1404 برگزار شد، دکتر محمدحسن جوانبخت، رئیس دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی، دکتر ابراهیم مولایی آقایی و محمدرضا حبیبی، معاونان آموزشی و اداری و مالی دانشکده، بهنام شباب، مدیر امور عمومی، آزاده اشتیاقی، مشاور اجرایی و دکتر مبین صبوحی، مشاور مدیریت بهره وری آموزش معاونت آموزشی دانشگاه و فاطمه اسماعیلی سرپرست امور خدمات آموزشی دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی حضور داشتند.
در آغاز، رئیس دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی ضمن خوشامدگویی به مهمانان و معرفی اجمالی مدیران و معاونان این مجموعه، تصریح کرد: امیدوارم با همکاری و همفکری همه مسئولان و اساتید گامهای موثری در جهت ارتقای سطح آموزشی و پژوهشی دانشکده برداشته شود.
معاون آموزشی دانشگاه نیز با اشاره به اهمیت فضاهای آموزشی در ایجاد انگیزه و یادگیری دانشجویان بر لزوم ارتقای تجهیزات آموزشی و بهسازی فضاهای فرسوده این دانشکده تاکید کرد. دکتر علامه در ادامه از اختصاص اعتبار برای نوسازی و بهروزرسانی تجهیزات آموزشی این دانشکده خبر داد و اظهار داشت: انتظار میرود با اختصاص این اعتبار دانشکده ها بتوانند تجهیزات آموزشی خود را به روز کرده و محیطی کارآمدتر برای دانشجویان و اعضای هیأت علمی فراهم کنند.
وی افزود: فضاهای آموزشی باید به گونهای طراحی شوند که دانشجویان در لحظه ورود احساس خوشایند و دلنشینی داشته باشند و با انرژی مضاعف به یادگیری بپردازند.
سپس فاطمه اسماعیلی، سرپرست امور خدمات آموزشی دانشکده در قالب اسلایدهایی به معرفی دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی، رئیس و معاونان، رشته مقاطع تحصیلی، گروه های آموزشی و اعضای هیأت علمی و کارکنان این مجموعه پرداخت.
معاون آموزشی دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی نیز گزارشی تفصیلی از وضعیت آموزشی و تحصیلی دانشکده ارائه کرد و گفت: در کنار دانشجویان ایرانی، دانشجویان بینالملل در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی، کارشناسیارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند و تعداد فارغالتحصیلان ایرانی و بین المللی نیز قابل توجه است.
دکتر مولایی افزود: بخش عمده اعضای هیأت علمی دانشکده را فارغالتحصیلان رشته علوم تغذیه تشکیل می دهند و در سالهای اخیر با توسعه رشته ها تلاش شد، ترکیب علمی این مجموعه تخصصیتر و متوازنتر شود.
وی با تأکید بر لزوم تحول در برنامههای درسی، اظهار داشت: بازنگری سرفصلها و کوریکولومهای آموزشی بهویژه در مقطع دکتری، بهصورت جدی در دستور کار این دانشکده قرار دارد.
معاون آموزشی دانشکده تصریح کرد: رویکرد دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی حرکت به سمت آموزشهای مهارتی و تخصصی است تا دانشجو از همان ابتدای تحصیل، متناسب با حوزه پایاننامه و مسیر حرفهای خود، آموزش ببیند و از ظرفیت واقعی دروس اختیاری استفاده شود.
دکتر مولایی در ادامه با اشاره به محدودیتهای فضاهای فیزیکی، اضافه کرد: کمبود کلاسهای استاندارد، برگزاری همزمان کلاسها و جلسات اداری، استفاده ناگزیر از اتاق اساتید برای برگزاری برخی کلاسها و نبود سالن مطالعه مستقل از مهمترین چالشهای آموزشی دانشکده است.
وی یکی از مسائل اصلی دانشکده را وضعیت آزمایشگاهها دانست و گفت: در حال حاضر آزمایشگاه ها در ساختمان مستقلی قرار دارند و بخشی از تجهیزات موجود به دلایل مختلف از جمله فرسودگی، نبود قطعات و مواد مصرفی غیرفعال هستند.
معاون آموزشی دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی اضافه کرد: با راهاندازی گروه صنایع غذایی در سالهای اخیر، نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی افزایش یافته و احیای دستگاههای موجود یا جایگزینی تجهیزات غیرفعال برای آموزش عملی دانشجویان و انجام پایاننامهها ضروری به نظر می رسد.
در ادامه،، حبیبی، معاون اداری و مالی دانشکده نیز با بیان اینکه هدف نهایی، ارتقای سطح آموزش و فراهم آوردن محیطی مناسب برای دانشجویان و اساتید است، اظهار داشت: تا کنون اقدامات متعددی برای بهبود فضای فیزیکی و محیط آموزشی انجام شده است. با این وجود در حوزه تجهیزات آموزشی همچنان با کمبود مواجه هستیم و نیاز به تأمین وسایل و ابزارهای آموزشی بهروز احساس میشود.
در پایان تیم معاونت آموزشی دانشگاه با همراهی هیأت رئیسه دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی از بخش های مختلف این مجموعه چون کلاس های درس و فضاهای آموزشی و عمومی بازدید کردند.
ارسال نظر