• تاریخ انتشار : 1400/08/26 - 11:40
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 319
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه سخنرانی ماهانه معاونت پژوهشی دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی

این جلسه با سخنرانی دکتر رضوان هاشمی از دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران روز دوشنبه 24 آبان 1400 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی، جلسه سخنرانی ماهانه معاونت پژوهشی با حضور دکتر رضوان هاشمی از استادان دانشکده پزشکی روز دوشنبه 24 آبان 1400 به صورت حضوری برگزار شد. 

در ابتدا دکتر لیلا آزادبخت معاون پژوهشی دانشکده ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه به معرفی سخنران دکتر رضوان هاشمی پرداخت و همچنین از زحمات و حمایت‌های دکتر محمد جواد حسین زاده رییس دانشکده در برگزاری این جلسات تشکر کرد.

 در ادامه دکتر محمدجواد حسین زاده  نقطه نظرات خود را در خصوص سخنرانی‌های ماهانه معاونت پژوهشی مطرح کرد.

دکتر هاشمی به اهمیت سالمندی و این که جهان به سمت سالمندی پیش می‌رود اشاره کرد و نظارت بر سلامت و بهداشت سالمندان را از ارکان اصلی حفظ سلامت جامعه برشمرد. وی به این نکته که سارکوپنی  به از دست دهی توده عضلانی( muscle mass) اتلاق میشود، اشاره کرد.

امروزه بر این معتقد هستند که کاهش توده عضلانی و قدرت عضلانی و اختلال در عملکرد عضله سارکوپنی تلقی می‌شود. ایشان سپس به اپیدمیولوژی بیماری، موارد مرتبط با تغذیه و سارکوپنی پرداخت. دکتر هاشمی به مصرف پروتئین، مکمل های حاوی پروتئین، نقش ویتامین D و اثرات مفید امگا 3 اشاره کرد. در نهایت به الگوهای غذایی که می تواند بر این بیماری موثر باشد شامل رژیم‌های ضد التهابی ، رژیم‌های مدیترانه ای و رژیم DASH  پرداخت.

در پایان جلسه استادان و دانشجویان حاضر در جسله با ابراز تشکر از سخنرانی ایشان به بیان سوالات و نقطه نظرات خود پرداختند. پرسش های مطرح شده از شرکت کنندگان و دانشجویان توسط دکتر  رضوان هاشمی مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ داده شد.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 200572
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم