• تاریخ انتشار : 1400/02/21 - 23:02
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 177
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

نشست هیئت رئیسه دانشگاه برگزار شد

دکتر کریمی: عملکرد مناسب تیم بهداشتی در تزریق واکسن، مانع از تبعات اجتماعی منفی می شود

گزارش تزریق واکسن کرونا در واحدهای تحت پوشش و مرور پیشرفت کتاب عملکرد چهارساله دانشگاه، در نشست هیئت رئیسه دانشگاه مطرح شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران،  در این نشست که یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 در سالن حکیم برگزار شد، دکتر عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه، ضمن قدردانی از فعالیت تیم بهداشتی دانشگاه گفت: مجموعه معاونت بهداشت و بیمارستان هایی که در این زمینه کمک کرده اند، با مسئولیت پذیری بسیار بالا توانستند با کمترین چالش و بحران، واکسیناسیون را هدایت کنند لذا از شما برای تزریق مناسب قدردانی می کنم.

وی واکسیناسیون نامناسب را دارای تبعات اجتماعی منفی خواند و گفت: از مراکز بهداشتی و بیمارستانها قدردانی می کنم چرا که تاکنون کمترین نارضایتی را داشته ایم و اجازه ندادید کار به بحران برسد. امیدوارم در ادامه نیز به همین منوال پیش رود.

دکتر کریمی، سپس به مکتوب سازی فعالیت ها و عملکرد واحدها اشاره کرد و گفت: وقتی مدیریت ها تغییر پیدا می کند، عملا افراد مسیر قبلی را دنبال نمی کنند و مدل مدیریتی خود را اجرا می کنند. شخصا تاکنون اعتقادی به مکتوب سازی و مستندسازی کارها نداشتم اما همکاران مرا متقاعد کردند که این گزارش های عملکرد و بیان دیدگاه ها می تواند برای آیندگان مفید باشد. از این رو همکاران باید مسیری که برای بیمارستان ها و مراکزشان تعریف کرده اند و حتی کارهای نکرده و نقاط ضعف را برای افراد بعدی بیان کنند تا آیندگان بدانند که چه دیدگاه، تفکرات و موانعی وجود داشته است.

رئیس دانشگاه، نادیده گرفتن کل فعالیت های مدیران قبلی را باری بر دوش کشور خواند و تاکید کرد: هدف از این کار، ثبت و ضبط اطلاعات، برای مدیران بعدی است تا بدانند مجموعه تصمیمات با چه نگاه و رویکردی اتخاذ شده است. لذا با توصیه دوستان ما هم به این سمت حرکت کردیم و امیدواریم که کمک کننده باشد. حواسمان باشد که قرار نیست گزارش کار بدهیم بلکه قصد داریم نگاه های مختلف به کارها را بیان کنیم. عملکرد به تنهایی مفهومی ندارد و گزارش ما عملکردی نخواهد بود.

وی گزارش فعالیت ها و دیدگاه های مدیریتی را میراث مدیران برای آیندگان دانست و خاطرنشان کرد: هر فردی مدلی برای مدیریت دارد و بیان نگاه و دیدگاهش می تواند میراث او برای آیندگان باشد. قصد داریم در این کتاب، گزارشی از راه آینده دانشگاه و مسیر دانشگاه در 4 سال گذشته را بیان کنیم. دوران پاندومی کرونا، دوران استثنایی مدیریت بود که مجموعه دانشگاه در آن بسیار خوش درخشید و این عملکرد خوب باید در قالب کتاب ترجمه شود که اگر ثبت نشود و در مجموعه ای نیاید شاید فراموش شود و از بین برود.

دکتر کریمی به مدیران توصیه کرد برای نگارش گزارش های خود، به مقدمه و دیباچه گلستان سعدی مراجعه کنند و گفت: گلستان در شرایطی نگاشته شد که سعدی سکوت اختیار کرده و قدری مایوس بود. فردی که او را برای نگارش متقاعد کرد، دامانی از گل برای او آورد و سعدی به او گفت "گلستانی برای تو بنویسم که تمام عمر با شکوه خواهد بود و هیچ زمستانی آن را از بین نمی برد" لذا به نظرم این دیباچه انگیزه نوشتن را در انسان تقویت می کند.

آمادگی دانشگاه برای اجرای فازهای مختلف واکسیناسیون

دکتر علیرضا دلاوری، معاون بهداشت دانشگاه، به ارائه گزارشی از وضع تزریق واکسن کرونا در واحدهای تحت پوشش دانشگاه پرداخت و گفت: در شرایط پاندومی کرونا، واکسیناسیون به عنوان مداخله گسترده جهانی بایستی تقویت شود و تمامی کشورها باید واکسیناسیون را انجام دهند تا جهان احساس امنیت کند. در ایران نیز اعلام شده است که 70 درصد کشور باید واکسن بزنند.

وی با اشاره به میزان کارایی واکسن های مختلف و پلت فرم های آنها گفت: در حال حاضر بیشترین واکسنی که در کشور وجود دارد، آسترازنیکا و سینوفارم است و امیدوارم واکسن های ایرانی نیز یکی پس از دیگری به چرخه تولید وارد شوند. خوشبختانه واکسن هایی که تاکنون در کشور وارد شده (غیر از اسپوتنیک) همگی در شرایط عادی دما نگهداری می شوند.

دکتر دلاوری، با اشاره به برگزاری 56 وبینار آموزشی، برای تزریق واکسن گفت: بیش از 300 تیم در سه شبکه بهداشتی برای انجام واکسیناسیون آماده شده اند. در برخی از مراکز حتی در روزهای تعطیل 860 واکسن تزریق شده است و روزانه نزدیک به 3 هزار و 800 تزریق در مراکز انجام می شود.

معاون بهداشت دانشگاه، از ساماندهی مراکز واکسیناسیون و آمادگی گروه های مختلف خبر داد و تصریح کرد: تا کنون 11 فریزر با دمای منهای 20 درجه برای نگهداری واکسن اسپوتنیک خریداری شده است و تقریبا تنها دانشگاهی هستیم که با همکاری شرکت دانش بنیان سنسورهای دیجیتال تحت وب در تمامی یخچال ها نصب کرده ایم. بیو بانک و اتاق سرما با سیستم های امنیتی بالا راه اندازی شده است. همچنین با خرید یک دستگاه کامیون یخچال دار، مشکلی برای نگهداری و جابجایی واکسن نخواهیم داشت و عملا زنجیره سرما تکمیل شده است.

وی در ادامه از همکاری واحدهای مختلف به ویژه رئیس دانشگاه قدردانی کرد و گفت: توصیه ما این است که همه کارها از طریق معاونت بهداشت هماهنگ شود. تا کنون 70 درصد از میزان واکسن دریافتی، تزریق شده است. در این شرایط برخی مراکز را برای بیماران خاص در نظر گرفته ایم. همچنین با همکاری شهرداری برخی از پارک ها، فرهنگسراها و سوله ها را برای واکسیناسیون عمومی آماده سازی کرده ایم.

دکتر دلاوری حجم واکسیناسیون عمومی را بالا خواند و گفت: اگر وارد بحث واکسیناسیون عمومی شویم فقط سهم دانشگاه ما 25 هزار واکسن در روز می شود (باید حدود 8 برابر نیروهای کنونی ساماندهی کنیم) در این شرایط محیط های عمومی و روباز همچون پارک ها را در نظر گرفته ایم و پزشک یا اورژانس 115 قطعا حضور خواهند داشت.

دل نوشته ای برای مدیران آینده

در ادامه دکتر اکبر فتوحی، با مروری بر پیشرفت گزارش عملکرد چهارساله دانشگاه گفت: چهار مجلد جداگانه برای دانشگاه و معاونت ها، دانشکده ها و بیمارستان ها در نظر گرفته ایم و مقرر شده تا گزارش های مکتوب واحدها، تا نیمه اردیبهشت دریافت شود.

وی گزارش ارائه شده از سوی برخی از واحدها را بسیار مناسب و کاربردی خواند و گفت: در نظر داریم از مجموعه توصیه ها به آینده کتابی برای مدیران آینده تهیه کنیم. چنانچه برخی از واحدها برای مکتوب سازی گزارش خود با چالش مواجه هستند می توانیم در قالب مصاحبه این کار را پیش ببریم. امیدواریم تا مرداد ماه تمامی کتاب ها نهایی شوند.

دکتر فتوحی، ثبت مسیرها و چالش های کاری را فرصت بسیار خوبی برای افراد دانست تا عملکرد خود را مورد بازبینی و مداقه قرار دهند و گفت: این کار بیشتر از جنس دل است. بیان تلاش های ناموفق قطعا می تواند تجربه خوبی برای روسای بعدی باشد. تجربه خوب و مهم این کار، کتاب دکتر سیاسی است که ایشان با ثبت وقایع و دیدگاه های زمان خود، توانسته تفکرات و دیدگاه های خود را برای آیندگان به ثبت برساند و اینکار سند بسیار خوبی برای آیندگان شده است.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 178212
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم