• تاریخ انتشار : 1401/09/23 - 08:23
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 158
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی، 21 آذر 1401با حضور هیئت رئیسه دانشکده در سالن کنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی، مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی، 21 آذر 1401با حضور هیئت رئیسه دانشکده در سالن کنفرانس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر لیلا آزادبخت معاون پژوهشی دانشکده،  هفته پژوهش را به پژوهشگران تبریک گفت و افزود:  امیدوارم که در سال های پیش رو استقبال از پژوهش از سوی دانشجویان همانند سال های قبل ادامه یابد و با علاقه و پشتکار به امور پژوهشی بپردازند. همچنین موفقیت دانش آموختگان نیز روز افزون باشد.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های معاونت پژوهشی خاطر نشان کرد: این معاونت برای ارتقا روحیه پژوهش سیاست و همچنین برگزاری سخنرانی های ماهانه پژوهشی، پژوهش و فارغ التحصیلان، جلسات اثرات فراآکادمیک طرح ها و استفاده از داوران خارج از دانشکده در مورد هر یک از طرح ها را پیش گرفته است. ما سعی داریم به زیرساخت های پژوهشی توجه بیشتری داشته باشیم و ترجمان دانش طرح های پژوهشی را تقویت کنیم.

دکتر آزادبخت افزود: افزایش سقف بودجه های طرح های ارشد و دکتری اعمال شده است، همچنین دانشجویان می توانند برای تقویت پایان نامه های خود از گرنت های مختلف در حوزه حل مشکلات جامعه، طرح های با اثرات فراآکادمیک و طرح های آزاد وجود دارد استفاده کنند. 

معاون پژوهشی دانشکده آماری از طرح های دانشکده ارائه کرد که شامل 45 طرح مصوب، 11 طرح مربوط به پایان نامه دانشجویی، 34 طرح غیرپایان نامه ای می باشد و همچنین 11 طرح غیر پایان نامه ای در حال داوری است.

دکتر آزادبخت بیان کرد: 25 مقاله از ابتدای سال 1401 تاکنون با همکار بین الملل انجام شده است. H-index دانشکده نیز روند صعودی دارد و خوشبختانه روبه رشد می باشد. بطوری که به عدد 78 طبق سامانه علم سنجی دانشگاه های علوم پزشکی کشور رسیده است. تعداد مقالات چاپ شده دانشکده نیز به عدد 455 مقاله در سال 2021 رسیده که نسبت به سال های گذشته روند افزایش داشته است. نسبت تعداد مقاله به تعداد عضو هیات علمی در مورد دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی عدد 20/68 است که رتبه نخست را در بین دانشکده های علوم تغذیه در سطح کشور داراست. 

وی در ادامه برخی از مراکز تحقیقاتی را که با دانشکده همکاری دارند نام برد. این مراکز عبارتند از : مرکز تحقیقات امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مرکز تحقیقات چاقی، مرکز تحقیقات دیابت، مرکز پیشگیری از بیماری های قلب و عروق، مرکز تحقیقات جراحی های کم تهاجمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مرکز تحقیقات پوکی استخوان، انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور، انستیتو پاستور، مرکز پزشکی ورزشی و مرکز تحقیقات مکمل های غذایی و پروبیوتیک.

ایشان اظهار کرد: سیاست های راهبردی مختلف در خصوص طرح هایی با پاسخگویی اجتماعی، توجه به اثربخشی طرحها، افزایش طرح های ارتباط با صنعت و محصول محور از برنامه های آینده معاونت پژوهشی می باشد.

دکتر غلامرضا فارسانی معاون اداری و مالی دانشکده ضمن تبریک روز پژوهش خاطرنشان کرد: سیستم دانشکده با تلاش در زمینه تامین و افزایش بودجه طرح های دانشجویان همراه در مسیر رشد و بالندگی آنها می باشد. وی گفت: معاونت اداری و مالی دانشکده با توجه به محدودیت های موجود تلاش می کند تا روند تامین بودجه طرح ها را تسهیل کند.

در ادامه نماینده دانشجویان در مرکز پژوهش های دانشجویی گزارشی از پیشرفت فعالیت‌های پژوهشی این دانشکده در آن مرکز را ارائه کرد.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 223263
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم