• تاریخ انتشار : 1402/08/23 - 11:51
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 141
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کتاب سال دانشجویی؛ قدیمی‌ترین برنامه فرهنگی دانشگاه‌ها

۵۵۴ اثر به دوره سی‌ام جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی ارسال شد

۵۳ درصد آثار دریافتی تالیفی و ۴۷ درصد آثار ترجمه است و شرکت‌کنندگان در جشنواره از دانشگاه‌های دولتی با سهم ۲۰ درصد، دانشگاه آزاد با ۶۳ درصد و سایر دانشگاه‌ها با ۱۷ درصد آثار خود را به جشنواره ارسال کردند. همچنین آثار این دوره از جشنواره تا ۳۱ درصد متعلق به آقایان و ۶۹ درصد متعلق به خانم‌ها بود. دانشجویان مقطع کارشناسی با ۶۹ درصد آثار ارسالی از مجموع آثار جشنواره صدرنشین هستند و دانشجویان کارشناسی ارشد ۲۳ درصد مشارکت داشتند و ۸ درصد مشارکت‌کنندگان از مقطع دکتری بودند.

به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، نشست خبری سی‌امین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی صبح دوشنبه بیست‌ودوم آبان‌ماه ۱۴۰۲با حضور علیرضا کلانترمهرجردی؛ معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و حامد علی‌اکبرزاده؛ رئیس سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی در خبرگزاری ایکنا برگزار شد.

رئیس سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی گفت: ۵۵۴ اثر در سی‌امین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی دریافت شد.

۵۳ درصد آثار دریافتی تالیفی و ۴۷ درصد آثار ترجمه است و شرکت‌کنندگان در جشنواره از دانشگاه‌های دولتی با سهم ۲۰ درصد، دانشگاه آزاد با ۶۳ درصد و سایر دانشگاه‌ها با ۱۷ درصد  آثار خود را به جشنواره ارسال کردند. همچنین آثار این دوره از جشنواره تا ۳۱ درصد متعلق به آقایان و ۶۹ درصد متعلق به خانم‌ها بود. دانشجویان مقطع کارشناسی با ۶۹ درصد آثار ارسالی از مجموع آثار جشنواره صدرنشین هستند و دانشجویان کارشناسی ارشد ۲۳ درصد مشارکت داشتند و ۸ درصد مشارکت‌کنندگان از مقطع دکتری بودند.

کتاب سال دانشجویی؛ قدیمی‌ترین برنامه فرهنگی دانشگاه‌ها

برنامه اصلی جهاد دانشگاهی در هفته کتاب، جشنواره کتاب سال دانشجویی است که روز (بیست‌ونهم آبان‌ماه ۱۴۰۲) در سالن فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود و این برنامه قدیمی‌ترین برنامه فرهنگی دانشگاه‌های کشور است.

علی‌اکبرزاده در پایان گفت: با همکاری معاونت فرهنگی ۲ رویداد باشگاه‌های مطالعه دانشجویی در دانشگاه‌های ۱۰ استان کشور فعالیت خود را آغاز می‌کنند، همچنین از آذرماه امسال در مدرسه نویسندگی دانشجویان با برگزاری کارگاه‌هایی، نویسندگی را به دانشجویان دانشگاه‌های کشور آموزش خواهیم داد.

سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وسوم تا سی‌ام آبان‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

 

  • گروه خبری : کتابخانه
  • کد خبر : 251199
حمیده جلالی
تهیه کننده:

حمیده جلالی