• تاریخ انتشار : 1400/12/17 - 10:14
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 223
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

سخنرانی ماهانه معاونت پژوهشی اسفند 1400

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی؛ جلسه سخنرانی  ماهانه معاونت پژوهشی دانشکده با عنوان " تعیین نمایه گلیسمی غلات کامل و بررسی دیدگاه مردم در زمینه تغییر غلات تصفیه شده رژیم غذایی و اثر آن بر زیست نشانگر های متابولیک در افراد پیش دیابتی" با سخنرانی دکتر فاطمه کاظمی، دکترای علوم تغذیه از دانشگاه علوم پزشکی تهران  دوشنبه 16 اسفند 1400 برگزار شد.

در ابتدا دکتر لیلا آزادبخت معاون پژوهشی دانشکده ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه به معرفی سخنران دکتر  فاطمه کاظمی پرداخت.

دکتر فاطمه کاظمی به بیان این نکته که گذر اپیدمیولوژی هم زمان باعث ایجاد بیماری های قلب و عروق می شود، 4 فاز مختلف را در این مطالعه مورد بررسی قرار داد. سپس به اهداف اصلی این مطالعه که تعیین نمایه گلیسمی برنج قهوه ای، عدس، نان های سنتی و ... است پرداخت. هم چنین  وی به بیان متد و روش انجام کار در فاز 1  با در نظر گرفتن حجم نمونه 20 نفر و محدوده سنی 35- 18 اشاره کرد. سپس نتایج فاز دوم که شناسایی دیدگاه مردم در زمینه تغییر غلات است و سوالات اولین قسمت جلسه  را مطرح کرد و آزمون حسی مزه و آنالیز تحلیل – محتوا را بررسی کرد. در انتها نتیجه گیری کلی، نقاط قوت و محدودیت های مطالعه را مطرح کرد .

 هم چنین دانشجویانی که به صورت آنلاین در جلسه شرکت کردند به بیان سوالات و نقطه نظرات خود پرداختند. پرسش های مطرح شده ازشرکت کنندگان و دانشجویان توسط دکتر فاطمه کاظمی مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ داده شد.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 209534
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم